Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Οι τέχνες στο σχολείο

Οι τέχνες στο σχολείο 

Τι λένε οι εκπαιδευτικοί και κάποιοι γονείς

Φυσικά και πρέπει να διδάξουμε την τέχνη στο σχολείο μα οχι σε βάρος κάποιου άλλου μαθήματος. Η τέχνη μπορεί να έχει πλάκα αλλά εμεις εχουμε σοβαρή δουλειά να κάνουμε!
Η τέχνη όπως και ο αθλητισμός είναι πολύ ωραίες εξωσχολικές δραστηριότητες αλλά δεν είναι στα υποχρεωτικά μαθήματα.
Οι τέχνες πρέπει να διδάσκονται στα παιδια που έχουν κάποιο ταλέντο , για τα υπόλοιπα είναι χάσιμο χρόνου!

Σας φαίνονται γνωστά;


jux doh ho suh3 333x500 Η τέχνη στο σχολείο | Εκπαίδευση και πολιτισμος
Τεχνη και σχολείο
Οι παραπάνω απόψεις , επιχειρήματα για την τέχνη στη σχολική εκπαίδευση είναι πραγματικές και δεν προέρχονται απο το μυαλό μου.  Οποιο καθηγητή η δάσκαλο να ρωτήσεις θα σου πει πρόσωπο με πρόσωπο πόσο σημαντική και πόση εκτίμηση έχει για τη τη διδασκαλία της Τέχνης και μπλα μπλα μπλα αλλά όταν έρθει η ωρα των σοβαρών αποφάσεων  για το ποιο μάθημα πρέπει να κοπέι απο τη σχολική εκπάιδευση , η τέχνη και  ο αθλητισμός είναι οι πρώτες προτάσεις…
Γιατί;  Το μάθημα « τέχνη «στο σχολέιο είναι σαν τους ανθρώπους και τις ιδέες που εκτιμάς αλλά αρκεί να μην ενοχλόυν και κυρίως να αλλάζουν  την προσωπική σου ζωή και ηθική .Eπίσης τα παιδιά πρέπει να γίνουν δικηγόροι , γιατροί και οικονομολόγοι πάνω απο όλα , πρέπει να περνάνε τα τεστ...
Αυτο όμως προκαλέι μια βραχυπρόθεση αίσθηση της πραγματικότητας στα παιδιά. Χάνουν , τους κλεβουμε τις ευκαιρίες διασύνδεσης που παρέχουν οι τέχνες, την αίσθηση νοήματος στον Κόσμο και κυρίως την δυνατότητα να αυτοανακαλύψουν πράγματα , μεσα απο τον ευατό τους και την δική τους πρωτότυπη σκέψη.

Τα 6 επιχειρήματα κατα της διδασκαλίας της Τέχνης στα σχολεία

<
  • Αξία :                 Η τέχνη είναι καλή αλλά οχι αναγκαία
  • Ταλέντο:          Η τέχνη είναι καλή μονο για τα παιδιά που έχουν ταλέντο.
  • Χρόνος:           Δεν έχουμε χρόνο να διδάξουμε τέχνη στα παιδιά , εδω δεν μπορούμε να διδάξουμε τα βασικά μαθήματα.
  • Μέτρηση:       Δεν μπορεί να μετρηθεί η αξία ενος εργου τέχνης. Εαν δεν μπορεί να μετρηθεί κάτι με επιστημονικα κριτήρια..τι βαθμό θα βάλουμε στους μαθητές;
  • Εξειδικευση: Για να διδαχθεί καλά το μάθημα , πρέπει ο δάσκαλος να είναι ο ιδιος καλλιτέχνης και να έχει τις «ικανότητες» να διδάξει.
  • Χρήματα:        Η τέχνη χρειάζεται ειδικά εφόδια και εργαλεία, ταξίδια σε εκθέσεις, θέατρα, σινεμά, εκδηλώσεις. Είναι ακριβό «Χόμπι»

Απαντήσεις στα παραπάνω επιχειρήματα για την ανάγκη να διδάσκεται μεθοδικά και να αντιμετωπίζεται ισότιμα η  τεχνη στο σχολείο.

Η τέχνη οχι μόνο είναι αναγκαία αλλά απαραίτητη. Μαθαίνουμε στα παιδια μας την τέχνη της επιτυχίας σε ενα κόσμο μεγάλων.. Αυτο που μετράει εχει σημασία , η επιστήμη, τα μαθηματικά , η φυσική . Ομως πεστε μου δεν έχει σημασία στη ζωή και η συνεργασία , η αυθεντικότητα, η δημιουργικότητα, η προσωπική καλλιέργεια. Αυτά δεν ολοκληρώνουν ενα ανθρωπο σε οποιαδήποτε επαγγελμα ακολουθήσει.
  •             Πολλοί απο εμας θα μεγαλώσουν χωρις να γίνουν μαθηματικοί , γιατροί η δικηγόροι παρόλα αυτά θα χρησιμοποιήσουμε τα μαθηματικά , θα ξέρουμε το σωμα μας και κάποιες αρρώστιες , βασικά νομικά θέματα. Λοιπόν ποια είναι η διαφορά με το να μάθει κάποιος για την τέχνη . Θα γίνουμε όλοι καλλιτέχνες ; Δεν είναι μόνο για όσους έχουν ταλέντο λοιπόν.
  •   Δεν έχουμε χρόνο να διδάξουμε τέχνη . εδω δεν φτάνει για τα βασικά. Γιατί έχουμε χρόνο λοιπόν;  Αν δεν έχουμε χρόνο να μάθουμε βασικές επιδεξιότητες στη ζωή και να αναπτυχθούμε και στο αριστερό και στο δεξι ημισφαίριο , τότε γιατί έχουμε χρόνο;Αυτη η αιτιολογία είναι και κατά της σχολικής διδασκαλίας γενικότερα! Γιατί έχουμε χρόνο λοιπόν..Ποια επιστήμη , ποια γλώσσα μπορεί να απαντήσει τέτοιου ειδους ερωτήματα.. για την Ομορφιά , την Αλήθεια , Το χρόνο που περνάει …Εχω κάτι στο μυαλό μου.
  • Tι βαθμό θα βάλουμε;  Ας δουμε ενα τυπικό μαθημα ζωγραφικής. Πρώτα τα παιδια μαθαίνουν για τα χρώματα , την παλετα ενα ενα και μετα αρχίζουν να μαθαίνουν τους συνδιασμούς και τις σκιές. Πρέπει πρώτα να μάθουν και να γίνουν καλοί και επιδέξιοι στην τεμπερα , στα χρώματα νερου και μετά να προχωρήσουν στα ακρυλικά χρώματα και στις λαδομπογιές. Οι καθηγητές και οι μαθητές ξέρουν πια πολυ καλά τι χρειάζεται για να φτάσεις σε ενα ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο. Δεν μετριέται αυτό; Επίσης δεν μετριέται η ατομική βελτιώση του καθενός; Δεν χρειάζεται η βαθμολόγηση να γίνεται αυστηρά αριθμητική , νουμερα . Εχουμε να κάνουμε με ανθρώπους.
  • Δεν είναι απαραίτητη προυπόθεση να είναι κάποιος καλλιτέχνης για να διδάξει τέχνες. Οπως δεν είναι απαραίτητο να είναι καποιος ηθοποιός για να γίνει σκηνοθέτης , καλαθοσφαιριστής για να διδάξει μπασκετ κ.ο.κ
    Μπορεί όμως και πρέπει να έχει διαθεση εξέλιξης μαζι με τους μαθητές του , αγνή περιεργεια , για αυτοβελτίωση.
  • Ναι η τέχνη χρειάζεται εργαλεία για να πραγματοποιηθεί. Ο κινηματογραφιστής κάμερα , μικροφωνα, ο ζωγράφος χρώματα , καμβα και πίνελα, ο πιανίστας πιανο .. Και σίγουρα η ανευρεση όλων αυτών των εργαλείων , οργάνων θα είναι μια δυσκολία και πρόβλημα στα σχολικά συμβούλια. Αλλά περισσότερο προβλημα  απο ολα θα έιναι το ξεθωριασμα  της ενεργητικότητας και του πνεύματος για δημιουργία καθώς επίσης και την αποφυγή προσπάθειας ανευρεσης απο σπονσορες και χορηγούς καθως και απο την τοπικη κοινωνία των εργαλείων που χρειάζεται καθες φορά ενα μάθημα.
                                                                                                                                                                 Το αποτέλεσμα είναι γενιές και γενιές μαθητών να έχουν βγει από το σχολείο λειτουργικά αναλφάβητοι σε θέματα τεχνών και κουλτούρας. Κι αυτό όταν όλες οι σύγχρονες προσεγγίσεις δίνουν μεγάλη σπουδαιότητα στο περιεχόμενο μιας τέτοιας γνώσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου